fotogallerij

Tel 03 298 30 73
info@proreno.be

Vloerbekleding
Een solide basis voor elk interieur

Proreno weet met elke vloerbedekking raad: linoleum, vinyl, tapijt, parket en laminaat. Wat u ook kiest, het bepaalt de sfeer in uw interieur –landhuis of weekendverblijf, lounge of loft. Het is daarom niet onbelangrijk, de voordelen van verschillende soorten vloerbedekking goed af te wegen vóór u definitief kiest.

Ondergrond en plaatsingsprocédé zijn cruciaal. Eigenlijk leggen de voorbereidende werken minstens zoveel gewicht in de schaal als de effectieve uitvoering van de vloer. Elke ondergrond heeft immers zijn eigen kenmerken en vereist telkens een andere aanpak. We analyseren die en bespreken met u een aangepaste voorbereiding: voorstrijk en egalisatie. We adviseren u bij de keuze van uw vloerbekleding en geven u tips voor het onderhoud.

LINOLEUM & VINYL

Linoleum en vinyl zijn eenvoudig te onderhouden en waterbestendig. Ideaal dus voor keuken of kinderkamer, voor kantoor en werkplek.

Proreno biedt u een garantie van 15 jaar op alle linoleum- en vinyl-kwaliteiten.

Voor linoleum en vinyl werken we met Forbo en DLW. Voor pvc-rubber werken we met Object Floor.

LAMINAAT

Tegenwoordig is laminaat er in diverse kleuren en decors, passend in bijna elk interieur. Afhankelijk van de dikte van de toplaag is laminaat ook buitengewoon duurzaam.

TAPIJT

Wie knusheid hoog in het vaandel voert, kiest tapijt. Proreno biedt varianten in tegels en op maat. Het assortiment is intussen zo uitgebreid dat iedereen er wel zijn gading in vindt. Gewoonlijk trekken we zelf naar de klant. Als u graag bepaalde technieken en kwaliteiten of kleuren in concreto ziet, dan rijden we naar onze leverancier die stalen kan tonen.

Voor tapijtbekleding kijken we naar Desso en Lano.

PARKET

Parket is een eeuwenoud natuurproduct met een warme uitstraling. Het is duurzaam en edel, niet bestand tegen water, en het mag niet te vroeg geplaatst worden. Als vuistregel kun je stellen dat de chapelaag één week tot tien dagen per cm behoeft om volledig uit te drogen. Voor extra dikke chapelagen mag je daar nog wat bij rekenen. Parket kun je lijmen op een kader of lijmen op de vaste ondergrond. Proreno opteert keer op keer voor dat laatste, omdat je dan vanaf nul kunt starten, en zeker weet dat de hechting 100 % gegarandeerd is.

Bij massief parket ( verschillende planken uit één stuk hout die één voor één volgens een bepaald patroon op de ondervloer gelegd worden) hebt u de keuze uit plankenvloer, strokenparket, kasteelplanken, mozaïekparket, tapijtparket of kopsparket. Verder biedt Proreno u meerlagig of gelamelleerd parket aan, fineerparket (dunner dan gelamelleerd parket), verouderd parket en gerecupereerd parket.

Proreno herstelt en restaureert ook bestaande parketvloeren.

Referentiepanden:

Meer informatie over onze vloeren? Mail of bel ons vandaag nog!